woensdag 8 april 2015

Dag acht

Het weer is voortreffelijk, in de ochtend erg fris (nachtvorstje) tegen de middag broek uit en allen met de fietsbroek.
Ik ben al zo rood als een tomaat, de zon heeft kracht.
De laatste 2 dagen hebben ze ons behoorlijk bij de veter gehad.
Gisteren zat er een berg tussen van 7% en vandaag, je gelooft het bijna niet, een van jawel 10%.
In de kleinste versnelling ploeteren naar boven. Zweet natuurlijk op mijn voorhoofd en de rest.
Maar beiden dagen toch aardig wat kilometers gevreten. Gisteren 75 km we hoefden er maar 55 km, maar als je vaak verkeerd rijdt, kom je wel aan je kilometers. Vandaag 60 km zoals het hoorde. Misschien krijgen we steeds meer ervaring, dat we dan geen onnodige kilometers meer rijden.
De omgeving is prachtig en ondanks het ploeteren kunnen we er toch van genieten.
Nu zitten we schoon aan de haak in een klein tuintje bij onze kamer ons verhaal te doen.

Je ziet het is niet zo veel, maar voor ons nu even goed. De was hangt aan een kapstokje te drogen. Want die fietsbroek wordt netjes elke dag gewassen en elke keer maar hopen dat dat ding droog is in de ochtend. Tot heden toe hebben we in een fietsbroek gereden.
Wat we veel doen is slapen. Uiterlijk negen uur naar bed en rond zeven uur/half acht op.
In de ochtend is het fijnst fietsen, maar regelmatig rijden ze je van je sokken. Die Fransen rijden als gekken. Die zijn natuurlijk niet gewend die fietsers, veel fietspaden heb je niet en als je er een hebt, houdt die zomaar in een keer op.
We hebben er nu 533 km opzitten.
WiFi is niet altijd beschikbaar, dus tot de volgende WiFi verbinding.
Groetjes van Ricky en mij

4 opmerkingen:

  1. Wat zijn jullie toch goed bezig dames! 533 in 9 dagen vind ik toch wel wat.
    Nog even en jullie zijn uiteindelijk toch berggeiten aan het worden.
    Geniet van tuintje, lekker eten,lekker slapen. We hopen dat het weer mee zit wat betreft wind en neerslag.
    Ger&Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prestatie!! Ik geloof niet dat ik in heel mijn leven al zoveel kilometers gefietst heb. Dat is wel uitkijken inderdaad met die voorbijrazende auto's. Fietskanjers zijn jullie. Petje af.
    Veel succes José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te lezen dat het goed gaat met jullie,ga zo door en blijf voorzichtig.
    Niet te veel extra km fietsen want het is al ver genoeg geniet van de omgeving en maken jullie het hoofd maar leeg en wees trots op jullie prestatie want dat is het!
    Groetjes Wil en Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel kilometers al! Razend knap van jullie en ook heel erg leuk om steeds zo'n goed verslag te lezen. Jullie perikelen toveren wel een glimlach om mijn lippen, behalve dat gedrag van die Franse chauffeurs, wat een ..... nou, laat maar, ik wens jullie weer veel mooie kilometers toe en heel veel succes! Knuffels!! Cisca

    BeantwoordenVerwijderen