woensdag 29 april 2015

Woensdag 29 april 2015

Het is weer even geleden, maar ik heb weer internet.
Eerst maar even de routes:
Route zo 26 april: Viana, Navarrete, Nájera, Sotés, Huércanos, Cárdenas, Badarán, Sto. Domingo.  ( slaapplaats )

Route ma 27 april: Sto.Domingo, Herramélluri, Leiva, Tormantos, Belorado, Villalómez, Castil, Villanasur-Río de Oca, Villalbos, Cerratón, Barrios de Colina, Hiniestral, SAN Juan de Ortega, Santovenia de Oca, Agès (slaapplaats)

Route 28 april: Agès, Santovenia de Oca toen de N120 genomen naar Burgos, want dat was maar 19 km. Dus een andere makkelijkere route. Anders hadden we vele klimmetjes tot 14%. Dat voelde even niet goed.
Dit zou route zijn geweest:
 Agès, Santovenia de Oca, Arlanzón,Ibeas de Juarros, Castrillo del Val, Cardeñajimeno, Burgos (slaapplaats)

Zondag was het de hele dag slecht weer. Poncho aan, poncho uit. Het fietst niet fijn met zo'n ding aan, maar nat laten regenen is ook geen optie. Ik navigeer al weken lekker, maar vandaag ging het fout. We moesten een stuk samen met de wandelaars meerijden, dan let je niet goed genoeg op dus ging het fout. Gelukkig hebben we maar 4 km teveel gereden. We hebben 75 km gereden vandaag ondanks het slechte weer. 

Van zondag op maandag slecht geslapen. Een hele slechte nacht gehad in een te kleine slaapzaal.
Boven mij lag een Japanse van 1.50 meter met een dikke kont en de rest was ook dik. Ze lag de hele nacht te draaien en te hoesten. Zowat geen oog dicht gedaan. 
Ik was voor de tweede keer mijn fietssleutels kwijt, dus paniek. Alles weer uitgepakt, terug naar de slaapzaal, daar hing nog mijn schelp, horloge, fluitje en balpen, gelukkig, had ik nog niet gemist. Uiteindelijk vond ik mijn fietssleutels in mijn jaszak. Niet leuk om zo een dag te beginnen. Op pad maar we kwamen het dorp niet uit, dus een beetje heen en weer gefietst en jawel hoor, we waren en route? 
Het was erg koud, dat scheelde wel een jas, en er stond een wind. Dus het zat niet mee. Ik voelde me een beetje brak en had last van mijn voet, eigenlijk alles voelde niet lekker.
Dat gaat wat worden. De route hebben we goed kunnen vinden. Het weer was ons helemaal niet goed gezind. Wat had ik het toch koud.
Van maandag op dinsdag goed geslapen en het weer was goed, het had gevroren dus koud. Burgos zullen we bekijken en we waren binnen een uur daar langs de N120.
Probleem werd de fiets, de refuge was dicht en ging pas om 12.00 uur open. Van een aardige mevrouw mochten we de fietsen en tassen in een afgesloten ruimte zetten dus opgelost. Kathedraal van Burgos bekeken, erg mooi. Rond twaalf uur ingecheckt en het bleek een mooie plek te zijn en dat voor 5,- euro. Het zijn compartimenten met vier bedden en een wastafel en op de gang douches en toiletten. Heerlijke brede bedden en je bagage kon je kwijt in kasten naast je bed. De fiets staat lekker binnen, allemaal prima. Tapas gegeten, wijntje erbij en de stad bekeken, boodschappen gedaan voor morgen. Voor acht uur moeten we weg zijn. 
We waren niet gewend om niet te fietsen. In de middag hebben we even op bed gelegen. Beiden hadden we slaap en we voelden ons best wel moe. Burgos is een mooie stad en we hebben ervan genoten. 

Zo lig je er dan bij, uitgeput even een dutje doen. Mijn was was nog niet droog, dus op deze manier kon de was lekker drogen.
De kathedraal van Burgos, zeer indrukwekkend.
Dit is het weer even voor vandaag, tot de volgende WiFi verbinding.
Route 29 april wo:  Burgos, Villagonzalo, Albillos, Cayuela, Villanueva, iglesia, Castroleriz, Frómista, Carrión, Villalcázar de Sirga, Carrión de los Condes (slaapplaats)

10 opmerkingen:

  1. toch even een rustdag blijkt. zo dicht bij het doel moet kunnen. Ik heb bij Ricky al een comment geschreven
    Gisteren Pieta gesproken > doet het goed
    groet
    lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even pauze nemen want dat hebben jullie wel verdient hoe ver moeten jullie nog?
    Want wij zien zoveel plaatsen voorbij komen.
    Pieta komt morgen op de koffie en dan horen wij wel hoe goed zij het doet net als jij.
    Dames,rust als jullie lichaam dit aangeeft. Knuffel van ons Wil en Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Meiden op de fiets, en mee lezers, Het schiet op daar, hebben jullie een stuk afgesneden,nou zie je maar dikke konten hebben ze overal,soms heb je er last van.Probeer alles op de rails (weg) te houden, en jullie zijn thuis voor je het weet.
    Geniet van de laatste bulten /borrels/tappas/zon/regen/vorst/en de schoonheid om je heen.Groet Pieta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo fiets dames ,
    dat de fietsroute ff iets fout gaat komt wel vaker voor toch ?? haha zelfs in Nederland overkomt dat de beste ....
    Laatste km komen eraan , dat zal wel wennen zijn , als jullie tocht voorbij zijn.
    Hoop dat jullie nog wat beter weer krijgen onderweg ...
    Heel veel plezier nog !!!!
    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag dames,
    Net terug uit Malta heb ik jullie berichten gelezen. Het gaat nog steeds goed, begrijp ik. En een beetje afzien en tegenslag horen erbij, toch? Die Compostela krijg je niet zomaar! Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met de route tussen Burgos en Leon. Heeft een lengte van circa 300 km en voert over de Spaanse hoogvlakte (Meseta). Vond ik persoonlijk een van de mooiste trajecten uit de route. Tja, en daarna komen de Montes de Leon. Lekker pittig klimmen. Maar al doende leer je dat, nietwaar? Een troost is dat jullie je oude leven achter je kunnen laten bij het Cruz de Ferro. Volhouden dus! Theo Hendriks/Valburg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou meiden dat is pittig geweest voor jullie als je dat zou lees denk goed aan je zelf dat kom op de eerste plaats toch???? maar heel knap van jullie,
    je ben al over de helft dus dat gaan jullie gewoon doen heel knap.
    groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pffff, slecht weer, slecht slapen en dan ook nog je fietssleuteltje (bijna) kwijt. Dat was niet een van de beste dagen!!! Fietssleutel TOCH in je zak....waar heb ik dat eerder meegemaakt??!! Kop op hoor meiden, het einde komt in zicht. Hoewel....hoeveel kilometers moeten jullie nog op de pedalen??
    Groetjes van ons uit Halsteren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo dames op de fiets
    Ja soms zit het tegen je krijgt dan een beetje het "maandagochtend" gevoel maar uiteindelijk komt alles weer op z'n pedaalpootjes(sorry benen) terecht.
    Geniet ervan het schiet al flink op en nu nog lekker weer.
    Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo naar een weekje zelf op pad e zijn geweest kan ik jullie weer volgen.
    Het gaat al met al nog steeds goed merk ik wel.
    Jullie zitten al mooi in de 3 cijfers. Op naar de twee cijfers en het einddoel.
    Hopelijk snel met de wind in de rug om het wat makkelijker te maken.
    Ik blijf onder de indruk van jullie prestaties. Knap hoor.

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo oma Marie,
    We gaan het nog een keer proberen. Op een of andere manier gaat het niet goed als we een berichtje plaatsen.: -(
    Knap hoor dat jullie al zo ver zijn! Even uitrusten en dan nog de laatste etappe. Zet m op.
    Lieve groetjes uit Baarn

    BeantwoordenVerwijderen